Februar 2016

Vi har nå kommet godt inn i semesteret, og det begynner å nærme seg slutten på bedriftspresentasjon-sesongen for i vår. Det gjenstår to bedrifter, og denne uken får vi besøk av Nordea, et av de største finanskonsernene i Nord-Europa. Nordea holder bedriftspresentasjon torsdag 25. februar. Følg med på event som kommer på Facebook. Videre skal vi også se på hvordan vi blir påvirket av den nye fakultetsstrukturen som nylig ble bestemt, og gi et lite innblikk i hvordan promo-gruppen i NU jobber.

Økonomene vant fakultetsstriden

STØH-leder Kristian Birgirsson nevnte i forrige nyhetsbrev om NTNU-fusjonen at «Det vi i første omgang kommer til å bli påvirket av er hva slags type fakultet vi blir». Det har tidligere blitt diskutert om det bør lages et rent økonomi- og ledelsesfakultet, eller om økonomene skal settes sammen med institutter som geografi, antropologi, sosiologi og statsvitenskap. Det så lenge ut som det skulle helle mot sistnevnte alternativ. Studentforeningen ved skolen tok til orde for at det er ønskelig og fordelaktig med et rent økonomisk fakultet, og har aktivt frontet en underskriftkampanje der over 600 personer har støttet forslaget om å samle økonomi- og ledelsesmiljøene. Begrunnelsen var at dette ville styrke fagmiljøene, gi et bedre studietilbud til studentene (flere fag, flere veiledere, etc.), og ikke minst bedre kontakten med næringslivet, noe vi i NU verdsetter høyt. Fakultetsstrukturen ble bestemt 15. februar, og Adresseavisen kunne melde om at økonomene vant da NTNU-styret gikk inn for et spisset økonomifakultet.

Promo på tur

Emil Jacobsen utenfor Clarksons Platou

Emil Jacobsen utenfor Clarksons Platou

For dere som følger oss på instagram (@NU_HHiT) og Facebook, har dere sett at promogruppen til NU har vært ute på farta. Promo har en aktiv vår, med hittil ni planlagte møter med bedrifter i både Oslo, Bergen og Mo i Rana. Formålet er å møte nye, interessante bedrifter for å promotere skolen og skape relasjoner til disse bedriftene. Promo-leder Emil Jacobsen kan melde om at alle bedriftene virker positive til skolen, og det faktum at vi nå har blitt en del av NTNU. Kanskje noen nye og annerledes bedrifter kommer på besøk til Handelshøyskolen allerede til høsten? Et godt eksempel på at promo-arbeidet fungerer, er Konkurransetilsynet som nylig besøkte skolen for første gang. Forrige uke var Promo i Oslo for å møte med Clarksons Platou og Intility i Oslo. Denne uken var de i møte med fem personer fra Multiconsult, deriblant daglig leder for analyse og strategi. Det er helt klart mye spennende som skjer i denne delen av NU, hvor det jobbes målrettet for å kunne tilby et større og mer variert utvalg av bedrifter for studentene.

Nice to know:

Nytt av året er at det nå også kommer info om bedpres på TV-skjermene i vrimla. Det vil bli lagt ut info på mandager samme uke som bedpres. Så husk å sjekke TV-skjermene for info!

Husk også å legge til NU på Snapchat. Det er lite spam, kan komme viktige påminnelser og info, behind the scenes materiell og litt mer uformell fremtoning av det som skjer i utvalget.

Nyheter

Legg igjen en kommentar